Alternatywne propozycje dotyczące budowy obwodnicy w Olkuszu
Ostatnio, rosnące zainteresowanie mieszkańców Olkusza i okolicznych miejscowości skupia się na temacie planowanej obwodnicy miasta. Dominującym stanowiskiem jest przekonanie, że najlepszym rozwiązaniem byłoby stworzenie całkowicie nowej trasy, umiejscowionej na północ od tzw. Srebrnego Miasta. Niemniej jednak, zaczyna zyskiwać na popularności alternatywna koncepcja, której esencją jest finalizacja istniejącej już obwodnicy, a więc drogi wojewódzkiej oznaczonej numerem 791. Zgodnie z tym planem, przedłużenie trasy miałoby swoje początek przy Rondzie Niepodległości na Osiedlu Młodych, a koniec dołączyłby do drogi krajowej numer 94.
Od wielu miesięcy, zagadnienie obwodnicy Olkusza jest przedmiotem gorących dyskusji wśród społeczności lokalnej. Wymieniając argumenty za i przeciw, większość dyskutantów wyraża poparcie dla pomysłu wybudowania zupełnie nowej arterii komunikacyjnej. Rozważania te są ściśle powiązane z treścią Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Olkusz, który przewiduje budowę obwodnicy rozpoczynającej się od zjazdu z DK94 w pobliżu Zimnodołu. Następnie, trasa miała by prowadzić przez Olewin, Skalskie Osiedle oraz Pomorzany, by finalnie powrócić na „starą czwórkę”, czyli drogę numer 94, w okolicach Olkuskiej Strefy Aktywności Gospodarczej.

Nowa łącznica kolejowa w Jaworznie: Kraków i Olkusz zyskają szybsze połączenie!
Utrudnienia na drodze powiatowej 1090K: Zmiany w kursach w Michałówce 8 października 2025 roku
Wykorzystanie dronów przez policję w Olkuszu do monitorowania ruchu drogowego
Zmiana rozkładu jazdy autobusów Małopolskich Linii Dowozowych od 1 marca
Kolejne etapy planowania rozbudowy ulicy Króla Kazimierza Wielkiego w Olkuszu
Kluczowa rola przebudowy Drogi Krajowej nr 94 w Olkuszu dla infrastruktury regionu