Zagadnienie jakości usług medycznych w Olkuszu
Problemy związane z jakością opieki zdrowotnej są tematem, który stale wywołuje burzliwe debaty w naszym kraju. Ta kwestia jest równie aktualna także dla naszej społeczności lokalnej, ponieważ na łamach Przeglądu Olkuskiego wielokrotnie podejmowaliśmy inicjatywy związane z zarządzaniem pacjentem w lokalnym ośrodku zdrowia. Ostatnio do naszej redakcji zgłosiła się mieszkanka miasta Olkusz, która wyraziła swoje niezadowolenie z długotrwałego czekania w kolejce do punktu rejestracji w powiatowym szpitalu.
Naszą uwagę zwróciła rozmowa telefoniczna z kobietą, która wyrażała swoje niezadowolenie ze sposobu obsługi pacjentów w Nowym Szpitalu w Olkuszu. Ze słów kobiety wynikało, że w placówce działa tylko jeden punkt obsługi pacjentów, znajdujący się blisko głównego wejścia do budynku, gdzie odbywa się rejestracja do poradni specjalistycznych i odbiór wyników badań. Wywołuje to olbrzymi chaos organizacyjny. Często zdarza się, że po spędzeniu kilkudziesięciu minut w kolejce, pacjenci zostają odesłani z pustymi rękoma, gdyż punkt kończy swoją pracę zanim zdąży obsłużyć wszystkie czekające osoby. Nie ma tam również wyraźnej informacji, że to właśnie w tym miejscu pacjenci mogą odebrać wyniki swoich badań. Dlaczego sprawy tak proste jak te nie mogą być załatwione w przyzwoitych warunkach w szpitalu olkuskim? – zastanawia się nasza rozmówczyni.