Zakończono etap składania ofert na przebudowę drogi krajowej nr 94 w Olkuszu
Kiedy koperty z propozycjami cenowymi na przebudowę drogi krajowej nr 94 w Olkuszu zostały otwarte, okazało się, że wszystkie osiem złożonych ofert mieści się w założonym budżecie. Najbardziej korzystną cenowo ofertę przedłożyło konsorcjum NDI.
Ruch na drodze krajowej nr 94, biegnącej przez Olkusz, jest jednym z najcięższych w Polsce. Codziennie korzysta z niej aż 33 tysiące pojazdów, a dużą ich część stanowią ciężarówki. Trasa ta jest ważnym połączeniem między Krakowem a aglomeracją śląską.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) planuje gruntowną przebudowę tej drogi. Na ten cel przeznaczono kwotę 311,476 milionów złotych. Wszystkie złożone oferty są poniżej tej kwoty.
Najniższą cenę – 217,462 miliony złotych – zaproponowało konsorcjum NDI. Strabag zaoferował nieco wyższą kwotę – 217,661 milionów złotych. Pozostałe propozycje cenowe to: Porr i Drogopol z kwotą 250,083 milionów złotych, konsorcjum Mirbud i Kobylarnia z ofertą na poziomie 254,537 milionów złotych, Mota Engil proponujący 268,148 milionów złotych, PTU Intercor z kwotą 295,103 milionów złotych, Budimex oferujący 297,415 milionów złotych oraz Mostostal Warszawa i Colas Polska, którzy zaproponowali kwotę 309,552 milionów złotych.
Planowane prace mają na celu poprawę bezpieczeństwa na drodze oraz oddzielenie ruchu lokalnego od tranzytowego. GDDKiA uzyskała już zezwolenie na realizację tych robót.