Przeobrażenie olkuskiego dworca kolejowego: od demontażu kładki do budowy ścianek peronowych
Niepodważalnym jest fakt, że olkuskim dworcem kolejowym ogarnęły prace modernizacyjne. Na tym etapie zakończono już demontaż istniejącej kładki dla pieszych i głównego peronu. W ich miejsce wkracza nowa rzeczywistość – intensywne prace ziemne oraz budowa nowych, solidnych ścianek peronowych.
Informacje na ten temat przekazuje Gazeta Krakowska, której reportaże ukazują obecny stan prac. Ciekawym faktem jest to, że mimo gwaru budowy, rozkład jazdy pociągów nie uległ zmianom. Ruch pasażerski nadal odbywa się bez zakłóceń, ale korzystając z chwilowego peronu zlokalizowanego w kierunku Krakowa – przy placu manewrowym na ulicy Składowej, odrobinę dalej niż dotychczas. Peron w stronę przeciwną jest dostępny po przejściu przez Linię Hutniczą Szerokotorową.
Według doniesień Gazety Krakowskiej, końcowy termin remontu planowany jest na ostatnie miesiące następnego roku. Świeżo wyremontowany dworzec będzie wyposażony w nowoczesne udogodnienia, takie jak przejście podziemne zamiast dotychczasowej kładki czy windy na każdym peronie. Liczba torów i peronów zdecydowanie wzrośnie. A same perony zostaną wyposażone w ławki, tablice informacyjne oraz oznakowanie z systemem ścieżek dotykowych – wszystko po to, aby ułatwić korzystanie z dworca osobom niedowidzącym i słabo widzącym.